Güntekin Onay'ın blogunu okurken birşey dikkatimi çekti. Bundan 15 sene önce La Gazzetta Della Sport bulabilmek için, İtalyanca bilmemesine rağmen her bir haberi okuyabilmek için neler çektiğini yazmış. Bilgiye ulaşmanın zorluğundan, bilginin değerliliğinden bahsetmiş. Ne kadar da haklı Günto. Şimdi herşey kolay elde ediliyor. Bu kolaylık da değersizlik çukurunu genişletiyor. Çukurdan çıkmak da gün geçtikçe zorlaşıyor.
Tasarımda da durum böyle aslında. Eski tasarımlara baktığımda özgünlüğü, tekliği, özeni görmemek mümkün değil. Küçücük bir detaya bile verilen önem ve onun için kafa patlatmak oyunun kuralıymış adeta. Şu bagaj etiketine baksanıza! bu ve benzeri etiketler 60'larda hem bagaj kimliği hem de otel reklamı niyetiyle kullanılıyormuş. Dönemin tasarımcıları Roger Broders, Jan Lavies, Mario Borgoni gibi isimlerin eserleri bugünlerde koleksiyoncuların büyük ilgisini çekiyor. Daha fazlası için...
22.07.2009
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder